< vorige | volgende > | INDEX | 🔍
BUITENAARDSE RUIMTESCHEPEN - ruimteschepen van de Wyngers (Duitse uitgave PR951)
De Wyngers gebruiken druppelvormige ruimteschepen. De scheepswand bestaat uit een legering die door moleculaire hoogverdichting zachtgroen alsof het is geglazuurd.
De sublicht-aandrijving tapt met een para-nulveld-corridor (tapstraal) energie uit de hyperruimte. Deze hyperenergie word in de relatief kleine aandrijving naar de achtersteven geleid. Daar wordt de energie geconcentreerd in een n-dimensionaal neutraal nulveld. Via doelbewust geschapen openingen binnenin het veld ontstaat een enkelvoudige uitstoot werking, vergelijkbaar met een straalpijp. De uit het nulveld ontsnappende energie veroorzaakt de stuwkracht.
Deze stuwkracht is niet af te leiden van Newton's wetten, maar een afstotingseffect van de hyperenergie in de normaalruimte! De acceleratie ligt bij 600 km/s2.
Tijdens het gebruik van de aandrijving is de achtersteven van het schip een zone van irreguliere ruimte-tijdverhoudingen, genaamd de nul-schok, wat de peiling bemoeilijkt, dit word nul-schokzone genoemd. Voor een externe waarnemer komt de zone overeen als een zwartgat met een daaraan verbonden slang. (PR 870)
Over de sneller dan licht-aandrijving bestaan alleen vage aannames. Bij sdl-vlucht zou het schip bijna niet te peilen zijn. (PR 870) Het is in staat om grootte intergalactische afstanden af te leggen.
Tekeningen en tekst © Christoph Anczykowski
© VPM Verlagsunion Pabel Moewig KG, D-76413 Rastatt
Nederlandse vertaling van bovenstaande tekst © Cornelis van den Ende

951 plantekening © Christoph Anczykowski

951 plantekening © Christoph Anczykowski

951 plantekening © Christoph Anczykowski
Algemeen:
Lengte: 1200m, diameter: 1000m, diameter achtersteven (zonder NUGAS-motoren): 400m; reikwijdte praktisch onbegrensd; max. versnelling: 600 km/sec2; opnamecapaciteit: tot 10.800 pelgrims, onder wie 3100 artsen, verplegers en verzorgers; 450 bemanningsleden; 3 sloepen van 200m en 16 sloepen van 100m.
Technische gegevens:
- Bovenste poolsluis van de centrale AZ-schacht
- Deuren van de grote hangar voor de 200m-sloepen
- Interne radio- en peilantenne
- Straalopeningen van de remmotoren
- Reparatiewerkplaatsen en magazijnen met onderdelen
- Grote sloep (lengte: 200m, max. diameter: 150m, 3 stuks)
- Stuur- en remmotoren (NUGAS)
- Hutten en kantines voor verplegend personeel
- Energiecentrale met 15 NUGAS-reactoren
- Transformatorpost en batterijen van motoren
- Nood-airconditioninginstallatie en regeneratie-aggregaten
- Airconditioninginstallatie, water- en zuurstoftanks met regeneratiesystemen
- Magazijn met geconcentreerd voedsel en reserve-uitrustingen
- Overbrengerstation
- Centrale voor besturing en controle van machines
- Hutten van de pelgrims
- Az-motor
- Generatoren voor drukneutralisators en zwaartekrachtprojectors
- Kanonnen (uitsluitend voor verdediging)
- Transformator voor nr. 18
- Intern bolvormig schuilsegment (diameter 400m). In gevallen van nood biedt het plaats aan alle passagiers en bemanningsleden. Voldoende energie, voedsel en zuurstof voor 5-6 maanden
- Kleine sloep (lengte: 100m, max. diameter: 75m, 16 stuks)
- Magazijnen met bagage van passagiers, reserve-onderdelen en werkplaatsen
- Medisch centrum met ziekenkamers, kliniek, operatiezalen, diagnose- en regeneratiecentra, medo-robots, computers, medische laboratoria, magazijnen met medische apparatuur en geneesmiddelen
- Generatoren voor beveiligingsscherm
- Water- en zuurstoftanks, NUGAS-voorraden
- Reserve zwaartekrachtregelaar
- Vier NUGAS-reactoren voor nr. 21
- Kleine farmaceutische fabriek voor het maken van geneesmiddelen die niet kunnen worden bewaard
- Generatoren voor het creëren van een beschermend veld voor de para-nulveld-corridor (de generatoren bevinden zich tamelijk ver van de para-nulveld-motor, zodat ze bij een eventuele explosie in de motor-unit niet worden beschadigd)
- Hutten van de bemanningsleden
- Ruimtes, waar men kan mediteren en zich ontspannen, bibliotheken, restaurants, sporthallen, zwembaden enzovoorts voor de pelgrims
- Solarium met kunstmatig meer en park
- Containers met NUGAS
- Magazijnen en voorraadkamers
- Verdeelhal met AZ-schachten voor personen en goederen
- Installatie voor het winnen van NUGAS
- Reactoren van de NUGAS-motoren
- AZ-schacht voor goederen
- Aggregaat voor het opvangen van afgetapte paradim-energie met een interne projector voor de vorming van een n-dimensionaal veld
- Aggregaat voor het opwekken van een para-nulveld-corridor
- Transformator van de para-nulveld-motor
- NUGAS-protonen-motor
- Stuur-straalpijp van de NUGAS-motor
- Aandrijfaggregaat van para-nulveld-motor
- Bolvormige aftapprojector van de para-nulveld-corridor
- Stabilisatiestroken van de buitenste cylinder
- Sluis om te laden en lossen, met lopende band
- Goederensluis met projector voor tractiestralen
- Projectoren voor beveiligingsscherm
- Deur van hangar voor kleine sloepen
- Nood-sluizen
- Externe antennes voor gewone radio
- Az-schacht voor goederen en alarmsysteem voor sloepen
- Generatoren voor gemakkelijk verplaatsbare energievelden
- Platform voor het laden en lossen van goederen
- Energiebanken
- Voertuig met een telescopische AZ-schacht voor hef laden en lossen van goederen
- Zwever
- AZ-schachten voor personen
- Installatie voor het in orde houden van het solarium
- Sensoren en optische instrumenten voor observaties buiten het schip
- Projector voor scherm, dat de impulsen van de motor stuurt en het grootste gedeelte van de ruisstraling na de landing tegen houdt.